De Daklozen Drie Daagse

Doordat ons jaarlijkse Daklozendiner wegens covid-19 niet door kon gaan, hebben wij daar dit jaar een alternatief op bedacht: De Daklozen Driedaagse! Op 19, 20 en 21 april hebben de leden van onze vereniging een nacht buiten of op een oncomfortabele plek geslapen om zo geld op te halen voor Het Leger Des Heils, Het Kopland en Het Open Hof.

Nadat VIA op 19 april zelf een nacht buiten heeft doorgebracht, was het op 20 april tijd voor de daklozen to-go lunch. Tussen 12:00 en 15:00 uur was iedereen welkom om een kopje soep, een broodje en een smoothie af te halen. Het was een groot succes! Dakloze Jan en zijn hondje Spike hebben zo genoten dat zij de hele middag zijn gebleven.

In totaal is er €17.123,96 opgehaald!! Wij hebben hiervan T-shirts, ondergoed en slaapzakken van gekocht en uitgedeeld. Het resterende bedrag hebben wij geschonken aan Het Leger Des Heils, Het Kopland en Het Open Hof. Dit zijn driedaklozen centra in Groningen.

De Daklozen To-Go Lunch:

Een nacht buiten slapen:

Hier doneren wij dozen vol slaapzakken, ondergoed en T-shirts aan de daklozencentra: