Movember actie

In de maand november hebben traditiegetrouw 70 mannelijke leden meegedaan aan onze Movember actie. Voor de gehele mannelijke gezondheid en in het bijzonder teelbalkanker, prostaatkanker en zelfmoordpreventie werden de scheermesjes opgeborgen en kregen de snorharen de vrije weg. Al snel kregen de snorren zulke lange haren dat er snorkammen werden ingeslagen net als bijenwax. Men sprak onze leden aan waarom ze zo’n grote snor hadden, wat gespreksstof over dit beladen onderwerp veroorzaakte. Bewustwording is de ultieme pijler van de Movemberactie. Samen met de nieuwe Vindicatcommissie Fides die zich bezighoudt met de mentale gezondheid van leden hebben wij de actie gepromoot op al onze socials. Naast de bewustwording die onder veel leden is gecreëerd is er ook nog door de deelnemers €300 gedoneerd voor onderzoek naar deze in de vergetelheid geraakte aandoeningen. De maand werd afgesloten met een snorrenborrel op de sociëteit, waar de senaat alle snorren beoordeelde met een cijfer en de mooiste snorren beloond werden met mooie prijzen. Onze partners Martiniplaza, AthenaStudies en BedrijfNat boden kaartjes voor Queen in Concert, examentrainingen en een bootvaart door de grachten met je hele huis aan. Kortom, weer een geslaagde actie die we voort moeten zetten in de komende jaren.

e76021b0-dafe-45f3-b38c-21d4a632be00.jpeg
WhatsApp_Image_2022-12-04_at_16.33.42.jpeg