Kinderziekenhuis Beatrix UMCG

Omdat het zieke kind beter verdient

Soms vergeten we dat het niet voor alle kinderen vanzelfsprekend is dat ze ’s avonds worden voorgelezen, of dat ze uit school met vriendjes en vriendinnetjes lekker buiten kunnen spelen. Vrienden Beatrix Kinderziekenhuis zet zich in om het verblijf van kind en ouder zo aangenaam mogelijk te maken. Zo ondersteunt zij diverse projecten: van wetenschappelijk onderzoek tot muziekoptredens aan bed, theateroptredens en het realiseren van huiskamers. Een ziekenhuis dat een beetje voelt als ’thuis’. Wij, als V.I.A., vinden dit een belangrijk doel en willen daar ons graag onze bijdrage aanleveren. Om deze redenen zijn we vanaf september 2022 begonnen met verschillende projecten!

VIA fietst voor knuffelvriendjes

Dit jaar zijn we door jet Kinderziekenhuis Beatrix UMCG gevraagd om deel te nemen aan de knuffelvriendjes actie. Jaarlijks worden er gemiddeld 4.500 kinderen geopereerd in het Beatrix Kinderziekenhuis. Zo’n operatie kan behoorlijk indrukwekkend zijn voor een kind. Op de recovery willen wij deze kanjers een knuffelvriendje aanbieden. Een vriendje die een positieve herinnering kan geven en de narigheid voor even kan laten vergeten. Help mee om ervoor te zorgen dat er, in elk geval voor het komende jaar, genoeg knuffelvriendjes zijn om aan elke kanjer uit te delen! Voor € 5,- per stuk hebben we een nieuw knuffelvriendje. Met de huidige commissie hebben we een bedrag van €739,- weten op te halen om 50 minuten te spinnen! V.I.A. is trots dat we op korte termijn 148 zieke kinderen blij hebben kunnen maken met een knuffelvriendje!

7f88cedb-04f5-40ff-9c61-c18fcfe2d53a.JPG
VIA fietst voor knuffelvriendjes